Добрый день уважаемые читатели форума! Данная тема у нас про http://wowroad.info/?spell=55271 и ее низкий урон теневой части.
пруфы :
Проблема состоит в отсутствии усиления теневого урона плетки. пруф на сайт ежей http://forums.elitistjerks.com/index...16#post1465790
цитата : Scourge Strike is split into two actual hits; the first being physical damage and the second being shadow damage. The damage of the shadow portion is entirely dependent on the damage of the physical. What this means is that anything that increase the damage of the physical portion – be it a stat, a buff, a debuff, or a talent – will also increase the shadow portion by the same proportion. Outbreak, for example, increases the damage of the physical strike by 20% and by doing so, the shadow strike is increased by 20%, causing the Scourge Strike to do 20% more damage overall than it otherwise would, as the talent states.
However, some buffs and talents will affect the physical strike (thus increasing the damage of the shadow strike) but then also affect the shadow strike directly. Blood Presence, as previously mentioned, is one such buff. It will increase the damage of the physical strike by 15% which will then increase the damage of the shadow strike by 15%. On top of that, however, it will then go and buff the damage of the shadow strike by 15% yet again, meaning while the physical portion had its damage increased by 15%, the shadow portion had its damage increased by 32.25%. Thus the amount Blood Presence increased your overall Scourge Strike damage will be greater than the stated 15%.
Bone Shield, Desolation, Two-Handed Weapon Specialization, Blood Presence, Ferocious Inspiration, Sanctified Retribution, and Arcane Empowerment are all buffs and/or talents which are double dipped.
Cool and all, but does that explain why the shadow portion of Scourge Strike deals more than the stated 36% of the physical portion?
Yes, it does. Double-dipping is the culprit. After you factor in all of the previously mentioned buffs and talents, you’ll find that the shadow portion will ultimately deal 53.2% for Blood builds (56.2% in Frost builds) of the physical portion (less partial resists).
Speaking of Scourge Strike, mine outdamages two Blood Strikes and I don’t have 2P T10! Surely that means I should take Reaping, right?
Yes, due to the changes of the patch 3.3.2, one’s Scourge Strike is almost always going to outdamage two Blood Strikes, the reason for the almost being severely low gear points as the exceptions. However, no, that fact in and of itself does not make Reaping a worthwhile talent.
Opportunity cost. You can’t simply look at what you gain by taking Reaping; you also what you lose by taking it, and that’s three points in Dark Conviction/Bladed Armor/Necrosis/Endless Winter (depending on spec specifics). Thus for Reaping to be a solid investment, your Scourge Strike needs to outdamage two Blood Strikes by enough so as to be more damage than three points in any of those aforementioned talents. Such isn’t the case until you acquire 2P T10, an ilvl 264 weapon, and have a solid amount of ICC gear.
Перевод : У нас двойное улучшение не происходит. Если поставить власть крови то дамаг вырастет как на тенивую так и на физическую часть равномерно, хотя на теневую часть должен увеличеватся дополнительно на 15%. Также и ко всем другим бафам/талантам которые повышают дамаг.
Простой короткий ответ: если бафф или талант воздействует на урон «Удара Плети» только один раз – это единичное улучшение. Если он воздействует на урон «Удара Плети» дважды, вследствие этого усиливая урон больше, чем на описанное количество, тогда это двойное улучшение и его ценность возрастает.
Длинный ответ: новый «Удар Плети» делится на два реальных удара: первый наносит физический урон, а второй – урон Тьмы. Теневая часть урона полностью зависит от урона физической. Это значит, что увеличение физической части урона по любой причине – из-за роста показателя, баффа, дебаффа или таланта – будет также увеличивать теневую часть в той же пропорции. «Вспышка болезни», например, увеличивает урон физического удара на 20%, и, делая это, она также увеличивает теневую часть урона на 20%, в результате чего «Удар Плети» в целом наносит на 20% больше урона, чем должен (судя по описанию таланта).
Однако некоторые баффы и таланты будут воздействовать только на физический удар (вследствие этого увеличивая теневой удар), но затем также непосредственно воздействовать на теневой удар. Как уже было отмечено выше, «Власть Крови» - один из таких баффов. Она увеличивает урон физического удара на 15%, что затем увеличивает урон теневого удара на 15%. Однако, баффая урон теневого удара на 15%, это в то же время означает увеличение физической части урона на 15% и увеличение теневой части урона на 32.25%. Поэтому общее увеличение урона «Удара Плети» «Властью Крови» будет больше, чем указанные в описании 15%.
«Костяной щит», «Отчаяние», специализация на двуручном оружии, «Власть Крови», «Свирепое воодушевление», «Священное воздаяние» и «Чародейское могущество» являются баффами и/или талантами, дающими двойное улучшение.
Цытата с ЭДЖИ http://elitistjerks.com/f72/t72364-u...4/#post1465790
После некоторого тестирования на PTR:
5% Запустение, 15% Крови, 2% костяной Щит и 10% Черного Льда addtivie, как баланс-друиды, где некоторые повреждения добавки, модификаторы, не догадывается, почему.
Так это 0.25*3 * 1.13* (1+0.15+0.05+1.02 ) * 1.04 = 1,956708.
19.02.14 х300 logon
Проблема 10/10