Я тут почекал локов на Турнаменте и запалил интересную
билду (Я просто не видел такую, без комментариев)
И одевают всего 1 кольцо с хитом, что дает 1.45% меткости. + 3% талант.
Я затестил, и реально этого хватает, скастовал
100 Сёрингов и не 1-го миса. В дестро же без таланта и с тем же хитом хватило там и
22 Сёринга чтобы прокнуть мис.
Теперь Суть вопроса:
Талант звучит следующим образом:
.
- Повышает вероятность попадания заклинаниями по цели на 3%, а также снижает расход маны на заклинания категории "Колдовство" на 6%.
А в оригинале:
.
- Increases your chance to hit with spells by 3%, and reduces the mana cost of your Affliction spells by 6%.
Т.е. талант дает Spell hit
Код:
(6) Apply Aura #199: Mod Spell Hit Chance (36)
Value: 3
А раз это моя меткость, то не должна ли и эта меткость передаваться пету? Хотябы на его диспел и кс. У петов же какая-то особенная механика, что если хозяин не промахивается то и пет не должен.
Есть у кого мысли на этот счет.
Ну и пока копался наткнулся на статейку на
вики
Скрытый текст
The effect of Hit chance on Critical Hit chance
Unlike the melee combat system, spell crit makes absolutely no difference to hit chance. All spells, regardless of whether they are treated as binary or not, roll hit and crit separately. Conceptually, the game rolls for your hit chance first, and if the spell hits you have a separate roll for whether it crits.
Overall chance to crit over all spells cast is thus affected by hit rate. To calculate overall crit rate, multiplying the two chances together:
Код:
crit rate over all spell casts = crit * hit
For example, a caster with no spell hit rating gear or talents, against a mob 3 levels higher (83% hit chance), and 30% crit rating from gear and talents:
Код:
crit rate over all spell casts = 30% * 83% = 24.9%
In addition, direct damage spells suffer from partial resistance, but again, that has no effect on whether a spell hits or not.
[свернуть]
У нас я думаю такая система не релизнута?