SigoM,
http://www.wowwiki.com/Aggro
When warrior's Taunt, druid's Growl, paladin's Righteous Defense/Hand of Reckoning, or death knight's Dark Command is used, three things happen:
1. A short-lived debuff is applied to the mob, which forces it to attack the taunting character.
2.
The threat level of the character who used the taunting ability is immediately raised to be equal to the threat level of whoever currently has aggro, if the taunting character's threat is lower.
3.
The taunting character gains aggro. (This feature was added to taunting abilities soon after Burning Crusade came out.)
Если лок, будет в это время наносить урон боссу, а танк - нет, то, конечно же, как только аггро от лока станет выше на 30% аггро танка (т.к. лок - рдд), то босс снова двинется к нему.
Таунт
копирует на себя аггро того, с кого сняли моба ("и уменьшает уровень аггро персонажа" - в этом высказывании ене уверен. скорее не верное оно). таунтом можно получить
любое кол-во аггро.
А вот с определением "аггро-скилл" - с этим...не знаю. Кол-во угрозы, получаемое таунтом - всегда разное. Все зависит от боя, ситуации, аггронабора.
Тогда как у других "аггро-скиллов" кол-во получаемой угрозы строго регламентировано. Например, у ДК: угроза от ЛП = урон * 7.