Если администрация считает, что пруфов не достаточно, то вот еще несколько доказательств:
http://wowpedia.org/index.php?title=...&oldid=2856772 - выбрал статью от 29 декабря 2011 года из истории изменений
http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/2416192421Crits from Atonement healing will proc [Divine Aegis].
http://us.battle.net/wow/en/forum/to...6749007?page=1 - тут в основном обсуждается вопрос почему исцеляющая часть таланта искупление вины критует лишь на 150% от нормального исцеления (должна 200%). Было официально подтверждено, что это баг (в другой теме) .It's np.
When I first specced into A/AA I had the same concern.
Atonement heals do proc Divine Aegis.
http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/2510911701 - человек интересуется должен ли критический эффект от исцеляющей части кары (имеется ввиду искупление) вещать щит божественного покровительства. Сразу два игрока подтвердили, что должен.Atonement heals are still doing 150% crit heals as opposed to every other heal spell which gives 200% crit heals.
For example if your smite hits for 10k it heals for 10k. If you crit it does 15k and heals for 15k. But it should crit for 15k and heal for 20k (200% more healing).
For those of you that say it's not an actual heal, you are wrong. Because atonement procs divine aegis (an absorb on a target you heal that absorbs 30% of the crit heal done), it does more healing on a target affected by grace (8% more healing, stacks 3 times for 24% more healing), arch angel makes the heal stronger (15% more healing), and even blood dk cd that gives them more healing received makes the atonement heal stronger.
I generally like the spec, except, you might want to pick up grace for times when atonement would not be favorable, and yes critical atonement heals proc divine aegis.Yes, attonement procs divine aegis. However, it does not proc Grace, so you have to be sure to keep that up by other means.
http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/2743684410#10
Это значит просто все исцеление, которое у нас делает "искупление вины" считается обычным. На самом деле, если критует кара или священный огонь, то исцеление, которое обеспечивает талант "искупление вины" должно считаться критическим и вешать щит.I'd just like to reiterate that this worked on the PTR, so it's not a question of whether or not atonement is intended to benefit from the crit heal change.
On the PTR, atonement damage (smite/holyfire) would crit for 1.5, but the heal would crit for 2.0
PTR example:
*smite hits for 10,000 -> atonement heals for 10,000
*smite crits for 15,000 -> atonement heals for 20,000
---------------------------------------------------------------------------------------
LIVE example:
*smite hits for 10,000 -> atonement heals for 10,000
*smite crits for 15,000 -> atonement heals for 15,000
http://eu.battle.net/wow/en/forum/to...0235742?page=1 - неплохой гайд для дисциплин пристов, хилящих через искупление вины (гайд подогнан под реалии 4.3.4). Там точно указано, что искупление критует только на 150% и вешает щит божественного покровительства.
То есть у нас на сервере искупление вины никогда не считается критовым, а только обычным. На мой взгляд Божественный щит не вешается только по этой причине. А там уже пусть разработчики смотрят.Applies ONLY to Atonement-Heals:
A critical heal heals for 150% of a non-critical one, ontop of that we get +30% in disguise of [Divine Aegis] which in turns benefits from [Mastery]. A default discipline-crit is 195% of a non-critical effect, now we are provided with 8 [Mastery] by default at level 85, giving 2.5% per point this is again a +20% on the aegis really making criticals 205% effects due to 36% [Divine Aegis]. Right from scratch we get roughtly 1% more healing output out of 1% [Critical Strike Chance], however, each point of [Mastery] increases the effectiveness of [Critical Strike Rating] towards total healing output by 7.5% thus from +15.3125 [Mastery] on, [Critical Strike Rating] is stronger than [Haste Rating] and since [Mastery Rating] grows stronger with increased [Critical Strike Chance] it has a turning point too, it lies at 34.9609375% [Critical Strike Chance], that's where it becomes stronger than [Haste Rating] too.
We therefore want to reach about 15+8 (23) [Mastery] and 35% [Critical Strike Chance] to outmaneuver the superior base-scaling of haste at first glance.





