Цитата Сообщение от ciklopper Посмотреть сообщение
Ясно нашел, откуда:
https://wowwiki.fandom.com/wiki/Crit...?oldid=2201308
3% за "Player's crit chance against mob: tooltip crit chance - 0,2%*(365-350) = tooltip crit chance - 3%" в нашем случае 415 и 400.
https://www.mmo-champion.com/threads...Strike-Cap-FAQ
А еще 1,8% за "This is thought to comprise of the 3% penalty for being a boss type, as well as the 0.6% penalty per level. As bosses are 3 levels higher, that is 3%+(0.6%*3), or 4.8%.".
Про штраф против босса не знал.
Ну опять же, ты вырываешь фразу из контекста, не поняв сути.
Что ж ты дальше-то не почитал и не процитировал это:
Finally, some people realized that partial blocks were actually to blame for the 4.8% value and they could be eliminated by simply attacking from the back (why they weren't attacking from the back to begin with I'm not sure). So now, what is agreed upon is that the 4.8% figure can be completely ignored and you can push hit completely off the table.
Вся та писанина про 4,8% касалась вытеснения обычных хитов из таблицы атаки.
А по факту, в итоге имеем всё те же лишь -3%, которые берутся из-за разницы уровне по формуле:
https://wowwiki.fandom.com/wiki/Crit...?oldid=2413158
Example: Level 70 player at maximum weapon skill against boss mob (level 73).

Mob's crit chance against player: 5% + 0,04%*(365-350)= 5,6%
Player's crit chance against mob: tooltip crit chance - 0,2%*(365-350) = tooltip crit chance - 3%
для игрока 80 уровня, атакующего моба уровня "босс" это будет:

-0,2%*(рейтинг_защиты_босса - навык_оружия_игрока)

Получаем: -0,2% * (83*5 - 400) = -0,2 * 15 = -3%