Ну опять же, ты вырываешь фразу из контекста, не поняв сути.
Что ж ты дальше-то не почитал и не процитировал это:
Вся та писанина про 4,8% касалась вытеснения обычных хитов из таблицы атаки.Finally, some people realized that partial blocks were actually to blame for the 4.8% value and they could be eliminated by simply attacking from the back (why they weren't attacking from the back to begin with I'm not sure). So now, what is agreed upon is that the 4.8% figure can be completely ignored and you can push hit completely off the table.
А по факту, в итоге имеем всё те же лишь -3%, которые берутся из-за разницы уровне по формуле:
https://wowwiki.fandom.com/wiki/Crit...?oldid=2413158
для игрока 80 уровня, атакующего моба уровня "босс" это будет:Example: Level 70 player at maximum weapon skill against boss mob (level 73).
Mob's crit chance against player: 5% + 0,04%*(365-350)= 5,6%
Player's crit chance against mob: tooltip crit chance - 0,2%*(365-350) = tooltip crit chance - 3%
-0,2%*(рейтинг_защиты_босса - навык_оружия_игрока)
Получаем: -0,2% * (83*5 - 400) = -0,2 * 15 = -3%