1. Константа брони для пробивания брони
2. Константа брони для пробивания брони основывается на уровне цели. C=400+85*targetlevel+4.5*85*(targetlevel-59). Если игрок 80 левела бьет НПС 83 левела, будет браться константа 16635, из-за чего для того, чтобы снизить всю броню босса, достаточно иметь 100% арпа, 5 стаков сандера и ФФ (дебаф друида)
3. Константа брони для пробивания брони должна основываться на уровне игрока. C=400+85*playerlevel+4.5*85*(playerlevel-59) Если игрок 80 левела бьет НПС 83, то должна браться константа 15232,5. Имея такую константу, как и предполагается игрок не сможет срезать всю броню босса 83 уровня имея 100% арпа, 5 стаков сандера и ФФ, босс все еще будет иметь около 315 брони (2,02% снижения урона). Для того, чтобы снизить всю броню босса, придется еще кинуть Сокрушительный бросок, что увеличивает его значимость. Сейчас 100% арпа под дебафами сандера и фф дает ~2% физ урона.
4. Было проверено 14.09.2023
5. Баг был всегда, дефолтный баг тринити
https://www.bluetracker.gg/wow/topic...nly-giving-66/
Пост из-за которого все начали брать константу, основанную на уровне цели. Крабик ошибся.
https://www.wowhead.com/forums/topic...tration-139546
http://web.archive.org/web/201302091...ry_compendium/That's the number that you use as "armor" in the formulas Ghostcrawler posted. (It should be noted that the C values he posted are misleading, as it's based on ATTACKER level, not the target's level. i.e.: For a level 80 player, C is always 15232.5)
http://wowthinktank.blogspot.com/201...-of-arpen.htmlArmorConstant – This is a fixed armor constant which is equivalent to 50% physical damage reduction. For the below calculation, this constant is based on the attacker's (your) level and is 15232.5.
http://web.archive.org/web/201008260...iscussion/p29/Next we get into an odd thing, which is that armor pen can only affect some of the armor on the target. There's a lengthy explanation over at wowwiki about this from ghostcrawler and an even lengthier conversation from EJ about how he's slightly wrong, but the long and short of it is that the formula for determining the affectable armor by armor pen by a lvl 80 mob (it was thought to be towards a level 83 mob, but it's attacker level that matters)
You have your numbers wrong, it isn't target level, but your level you use in determining C. Also, FF and sunder are multiplicative, not additive. Finally, shattering throw is applied in the same place of the formula as FF and sunder, so yes, it does affect your damage, even at 1401 ArP + FF + sunder.Simcraft 3.3.5The formula for the half armor value, C, is correct, but he and GC in that old post used the wrong value for the level. It is not target level but the attacker's level.
sc_action.cpp - стр 427, стлб 5
double half_reduction = 400 + 85.0 * ( player -> level + 4.5 * ( player -> level - 59 ) );
https://www.dslreports.com/forum/remark,24647816
Wotlk Classic:Note that in the case of a player, the numbers 16635 and 15232.5 in the denominator are often confused. The constant is based on the level of the attacker, and not that of the target.
5 стаков сандера + фф, бью кровожадностью у которого нет разброса урона
1.jpg
(6253 * 0,5) * 1,1 * 1,06 * 0,9 * (1-0,0202) * 2,272 = ~ 7303
1,1 - https://wowroad.info/?spell=56932
1,06 - https://wowroad.info/?spell=12712
0,9 - https://wowroad.info/?spell=46917
0,0202 - оставшаяся броня манекена 83 лвл (315 ед = 2,02%)
2,272 - крит урон фурика с метагемом
5 стаков сандера, фф + Сокрушительный бросок. Теперь игнорится вся броня.
2.jpg
(6253 * 0,5) * 1,1 * 1,06 * 0,9 * 2,272 = 7454