1) Удар плети(уровень 4)
2) Не коректное скалирование модификаторов теневой части.
разделю по пунктам:
а) Ярость ривендера влияет на Удар плети(уровень 4) 2 раза ,на физическу и теневую , чего быть не должно. Данный талант должен увеличивать только урон физической части.
б) Вспышка болезни влияет на Удар плети(уровень 4) 1 раз ,увеличивая урон только физической части. Должен увеличивать урон от физической и теневой частей.
в) Власть крови -- собственно так и не понял в чем подвох и как она у нас вообще работает , должна влиять на Удар плети(уровень 4) 2 раза , увеличивая урон от физической части и от теневой.
г) бафы от Костяной щит , Отчаяние , специализация на двуручном оружии , Свирепое воодушевление , Священное воздаяние и Чародейское могущество так же должны увеличивать урон от физической и теневой части Удар плети(уровень 4)
3) немного цитат ,в качестве пруфа :
Double dips? I see that mentioned a lot in regards to Scourge Strike, but never an explanation of what it means.
The short, simple answer: If a buff or talent affects the damage of Scourge Strike once, it single dips. If it affects the damage of Scourge Strike twice, thus boosting the damage by more than the stated amount, then it double dips and is of increased worth.
The long answer: The new Scourge Strike is split into two actual hits; the first being physical damage and the second being shadow damage. The damage of the shadow portion is entirely dependent on the damage of the physical. What this means is that anything that increase the damage of the physical portion – be it a stat, a buff, a debuff, or a talent – will also increase the shadow portion by the same proportion. Outbreak, for example, increases the damage of the physical strike by 20% and by doing so, the shadow strike is increased by 20%, causing the Scourge Strike to do 20% more damage overall than it otherwise would, as the talent states.
However, some buffs and talents will affect the physical strike (thus increasing the damage of the shadow strike) but then also affect the shadow strike directly. Blood Presence, as previously mentioned, is one such buff. It will increase the damage of the physical strike by 15% which will then increase the damage of the shadow strike by 15%. On top of that, however, it will then go and buff the damage of the shadow strike by 15% yet again, meaning while the physical portion had its damage increased by 15%, the shadow portion had its damage increased by 32.25%. Thus the amount Blood Presence increased your overall Scourge Strike damage will be greater than the stated 15%.
Bone Shield, Desolation, Two-Handed Weapon Specialization, Blood Presence, Ferocious Inspiration, Sanctified Retribution, and Arcane Empowerment are all buffs and/or talents which are double dipped.
Cool and all, but does that explain why the shadow portion of Scourge Strike deals more than the stated 36% of the physical portion?
Yes, it does. Double-dipping is the culprit. After you factor in all of the previously mentioned buffs and talents, you’ll find that the shadow portion will ultimately deal 53.2% for Blood builds (56.2% in Frost builds) of the physical portion (less partial resists).
Согласно этим цитатам урон теневой части саб-блад составлял 53.2% и 56.2% у саб-фрост билдов от физической.
4) logon1 x10 25.02.2014
5) N/A.
6) 10/10.
7) Скрины, видео, которые подтверждают данный баг :
Видео с офф серверов времен 3,3,5а :
собсна видео с видимым комбат логом
3,47 - физ 2989 , тень 1605 1605/2989=0,536 = 53.6% - процент урона теневой части
4,05 - физ 2981 , тень 1600 1600/2981=0.536 = 53.6% - процент урона теневой части
4,12 - физ 2993 , тень 1607 1607/2993=0.536 = 53.6% - процент урона теневой части
Урон теневой части под властью нечестивости http://warcraftmovies.com/movieview.php?id=159069
07.44 физ 2172 тень 971 971/2172=0.45 = 45% от физ части
07,39 физ 2071 тень 943 943/2071=0.447 = 45% от физ части
07.48 физ 3657 тень 1637 1637/3657=0.447 = 45% от физ части
PS прежде чем орать, что пвп мувик не катит в качестве пруфа , не стоит забывать , что теневая часть игнорирует рейтинг устойчивости и эффекты понижения урона.
WoW Circle 3.3.5a:
физ 997 , тень 429 429/997=0,43 = 43% - процент урона теневой части
Как видно , у нас под властью крови процент теневой части не дотягивает до офф серверов ,где били под властью нечестивости =)
_______updated 03.03.2014_______
Немного про модиферы , в ветке нечестивости (взято из симкравт):
// 3.3 Scourge Strike: Shadow damage is calcuted with some buffs
// being additive Desolation, Bone Shield, Black Ice, Blood
// Presence. We divide away the multiplier as if they weren't
// additive then multiply by the additive multiplier to get the
// correct value since composite_player_multiplier will already have
// factored these in.
Власть крови ,Костяной щит ,Черный лед ,Отчаяние ,Власть крови -- аддитивны для теневого УЩЕРБА :P