ciklopper, не вижу смысла продолжать с тобой что-то обсуждать, если ты не в состоянии прочитать ту тему до конца. Либо ты просто не понимаешь сути, либо дофига тролль и упёрто пишешь тут ахинею просто чтобы написать.
- - - Updated - - -
вот же ответ на это дело от самого автора NonMagical:
- - - Updated - - -You are correct. This mishap in my original post is a leftover artifact from before I updated it with the new crit to hit conversion. Originally my post talked about what character sheet value was important but since then I have gone the way of other people in calculating crit cap and just used the absolute value (which is 71.2%).
I forgot to update the exact wording on some of those Q and A's when I updated the numbers. Thanks for the catch!
и вот, в конце 3 страницы:
- - - Updated - - -Interesting read, Stijn. Thanks for linking those threads. I'll once again get around to updating the formula.
I swear, the agreed upon calculation for crit cap will never remain static. x_x
и далее, на 4 странице:
в итоговой формуле вообще нет поправки на -% крит, т.к. это касается лишь белых атак проводимых спереди, на которые влияют навыки защиты цели и навыки владения оружием атакующего.The first one (which you found here) is outdated. Read the last few posts of the previous page for info.
The other one which you found on EJ is just wrong. The Crit cap is 4.8% higher than originally thought. The author of that post made it 9.6% higher.
Crit Cap = 100% - 24% glancing blows - X% dodge chance - X% miss chance
И эти -3% от уровня + блок + пари\додж = это становится неактуальным при атаке со спины. Поэтому в итоговой расчётной формуле вообще нет этого -%.






Ответить с цитированием
