по-старинке пуллю лп
Держу агро ликом смерти
Интересно, я исходил из описания самой абилки.
таунты: "Приказывает/провоцирует цели атаковать вас, но не оказывает никакого эффекта, если цель уже вас атакует."
крики: "Вынуждает всех противников в радиусе 10 м сосредоточить свои атаки на вас в течение 6 sec."
хватка: "Используя нечестивую энергию, пронизывающую и объединяющую все сущее, притягивает противника к рыцарю смерти, заставляя его атаковать рыцаря в течение 3 sec."
Коменты на вовхеде какие-то невнятные, находил как итак иIt's more like Mocking Blow, since it doesn't actually generate threat. Dark Command is the DK's true Taunt ability.Хотя с переводом последнего я чёт архитуплю.It works exactly the same as Taunt, as a Taunt would do the same thing if the previous aggro target overtakes your threat again in the 3-4 seconds they're forced to attack you (or if you fail to overtake their threat; remember, mobs require you to attain 110% (130% for ranged) of the current target's threat to change targets).
И да. Воввики... Там она описана как полноценный таунт и нет инфы ни о каких изменениях в механике (ну помимо шанса мисса). Исходя из описания, это не "тру" таунт. Хз в общем
Dspio,
Taunt Abilties
Taunt abilities are moves that include: the Warrior ability, Taunt; the Druid ability, Growl; the Paladin abilities, Righteous Defense and Hand of Reckoning; and the Death Knight abilities, Death Grip and Dark Command.
Taunt does three things:
Taunt debuff: The mob is forced to attack you for 3 seconds. Later taunts by other players override this.
You are given threat equal to the mob's previous aggro target, permanently. Importantly, you won't necessarily get as much threat as the highest person on the mob's list, only as much as whomever was being focused on before the taunt debuff (see above).
You gain complete aggro on the mob at the instant you taunt. Usually you would need 10% more threat to gain aggro, but a taunt now gives you instant aggro on the mob. Of course if other people are generating significant threat on the mob, they could exceed your threat by more than 10% before the taunt debuff wears off, and will gain aggro as soon as it does. There is no limit to the amount of threat you can gain from Taunt.
Paladin Taunt: Righteous Defense does the same things, only with three mobs targeting your allied target.[*]Death Grip: Also drags the target to the casting Death Knight, interrupting spell casting if the target is not already in melee range.[*]Vigilance: If the target on whom this ability is placed is hit with a [u]melee[u] (confirmation needed) ability, Taunt is immediately refreshed for the casting Warrior. No diminishing returns (confirmation needed).
[top] Other Taunts
While Challenging Shout, Challenging Roar and Mocking Blow have a similar forced attack debuff to Taunt, they do not give the caster threat in the same way as Taunt (100%), just fixed amount
Источнег
Вот ему я верю больше всех
на боссах пишет невосприимчивость(но эт как я понял на притягивающую часть спела), на них появляется дебафик(3х секундный) но эффекта нету. на том же ребре,где танки его должны туды-сюды таунтить хватка недаёт никакого эффекта по сравнению с тёмной властью. т. е. хватку полноценным таунтом отнюдь неназовёшь.
з.ы. даже если трэшь подтягивать к себе ,не набрав агро цель уйдёт(через 3секунды естессно) обратно к дд/танку на котором была до тебя.
з.ы.ы.полезность в пве 2/5. помогает на ребре шипы подтягивать:).
Ну чтож, будем надеятся, что механика хватки не менялась, в течении последующего года, после последнего редактирования статьи.
---------- Добавлено в 11:49 ---------- Предыдущее сообщение было размещено в 11:48 ----------
боссы должны быть имунны к эффекту перещения, но не к эффекту таунта. Рован вроде делал репорт на старом форуме.