разобрался,нашел мануал ,где все четко разжевано для слоупоков вроде меня
если кому интересно:

Код:
local active = false -- here we store if the addon is active

local frame=CreateFrame("FRAME") -- Create a frame for tracking units buffs
frame:SetScript('OnEvent',function()  -- set a script for then the event occurs
  local found=0 -- here we store if we found predator's swiftness  
  for i=1,40 do -- loop through max 40 buffs
    local _,_,_,_,_,_,_,_,_,_,id=UnitAura("Player",i) -- we only need the last agrument of UnitAura, which is spellID
      if id==69369 then -- 69369 = predators swiftness
        SpellActivationOverlay_ShowOverlay(SpellActivationOverlayFrame,69369,"TEXTURES\\SPELLACTIVATIONOVERLAYS\\FURY_OF_STORMRAGE.BLP","TOP",1,255,255,255,false,false) -- show the overlay
        found=1 -- we found the spell, store it
      end 
    end 
    if found==0 then SpellActivationOverlay_HideOverlays(SpellActivationOverlayFrame,69369) -- if we didnt find the spell. remove the overlay (Yes it spams but does it matter :)? )
  end 
end)

if UnitClass("PLAYER") == "Druid" then -- if player is druid
  frame:RegisterEvent("UNIT_AURA") -- register when the buffs/debuffs of the player change
  active = true
end

SLASH_TRACKPST1 = '/pst' -- slash command
function SlashCmdList.TRACKPST(msg, editbox) -- slash command function
 if active == true  then
  active = false
  print("Predator's Swiftness Tracking now DISABLED!")
  frame:UnregisterEvent("UNIT_AURA") -- unregister buff/debuff changes
  SpellActivationOverlay_HideOverlays(SpellActivationOverlayFrame,69369) -- Hide the alert if active
 else
  active = true
  print("Predator's Swiftness Tracking now ENABLED!")
  frame:RegisterEvent("UNIT_AURA")
 end 
end
на примере прока быстроты хищника все четко расписано) я просто заменил везде ID на прок прилива света,и ура скрипт работает) только текстурку сменю потом,эта мне не нравится.

---
зы,спасибо дисалти.