Я поясню тебе неразумному, ибо ты неправ, а сердце мое жалостливо к сирым и убогим..
До патча 3.3 работало так:
После патча работает так:Each rank of each spell has a damage cap. Once this cap will be reached the spell does less damage to compensate so that it will not exceed its cap. The caps are not affected by gear or talents. So if you have good gear, you will reach the cap on (many) fewer mobs.
Таким образом, раньше спд не влияло на кап урона, он был жестко определен. Теперь же урон скалируется исходя из количества целей, и чем больше спд - тем больше урон.3.3 will significantly alter the manner in which AoE damage cps are calculated. Instead of having a hard cap on the damage done, the maximum damage will be equal to the damage that would be dealt to 10 mobs hit by the ability.
Я этот пример привел для того чтобы показать разницу между механикой обычного АоЕ и взрыва, поскольку взрыв не делит урон вообще, даже если там больше 10 мобов.
Вот на ЕЖ писали:
Полный урон каждому.It's flat-out amazing on trash. Just looking at exploding ghouls, my fully talented/glyphed/raidbuffed ghoul has 33,000HP, so the AE does an incredible ~8200 damage to each member of an AE pack